Mary z Genesee

09.10.2020

Vydavateľstvo: Enribook

Autorka/Ilustrátorka: Erika Jarkovská/Alma Floresta

Žáner: historický, román, beletria, pre ženy, slovenská literatúra

Rok vydania: 2020

Počet strán: 320

Jazyk: slovenský



Obsah: Začítajte sa do knihy inšpirovanej skutočnou udalosťou o žene menom Mary, dcére írskych prisťahovalcov, ktorých priviedla do Ameriky vidina šťastného života. Tej jedného dňa zavraždia rodinu a ju samotnú privedú do vojenskej pevnosti a  predajú Senekom. Mary na sklonku života vyrozpráva svoj dojímavý príbeh doktorovi Seaverovi, ktorý sa zamýšľa nad otázkou, prečo nakoniec zostala tam, kde bola, keď mala neraz príležitosť opustiť to tam. Prečítajte si knihu a dozveďte sa to spolu s ním. Ďalšia výborná kniha od slovenskej autorky Eriky Jarkovskej. Na zakúpenie aj tu:


Veľmi dobrá kniha a hlavne veľmi dobre a pútavo napísaná autorkou, ktorú osobne poznám a je pre mňa v štýle písania stále veľkým prekvapením. Do deja som sa okamžite vžila a bavil ma už od prvej stránky. Celoživotný príbeh, dojemné a silné momenty a hlavne vcítenie sa do Mary už od jej detstva bolo pre mňa veľmi zaujímavé a verím, že knihu si jedného dňa prečítam ešte raz. Myslím, že kniha bola v istom zmysle aj poučná a hlavne myslím, že veľa z nás by sa mohlo aj čo to od hlavnej hrdinky naučiť a vziať si od nej pretože to bola naozaj silná žena s odvahou a láskyplným srdcom. Všetko som s ňou prežívala ale najviac ma bavili časti, kedy Mary dospievala a samozrejme, záver bol krásny. Ja by som asi ani takýto ťažký životný príbeh vyrozprávať nedokázala. Ďalším bonusom je aj to, že sa pri čítaní knihy naučíte aj čo to z histórie, keďže je príbeh znova podľa skutočných udalostí, hoci doplnení fikciou. No a nakoniec musím vyzdvihnúť najmä nádhernú obálku a ilustrácie v knihe, ktoré ma uchvátili asi najviac. Veľmi jemné, ženské a pritom prepracované kresby dodávajú knihe ešte väčšiu hodnotu a veľmi sa k deju hodia. Chválim autorku...Takže knihu určite odporúčam a dúfam, že sa každý pri jej čítaní zamyslí aj nad svojim životom. Určite si máme čoho vážiť. 🖤

Moje hodnotenie:


Ku knihe boli v limitovanej edícii vyrobené aj prekrásne záložky s motívom knihy, ktoré autorka prednostne priložila ku knihe najmä ľudom, ktorý podporili vydanie tejto knihy finančnou čiastkou podľa svojho uváženia.

Doktor James Eweret Seaver, ktorý vystupuje v knihe sa v skutočnosti naozaj stretol s Mary Jemisonovou a napísal o nej knihu s názvom Príbeh života pani Mary Jemisonovej, ktorá vznikla v roku 1824. Okamžite zožala veľký úspech a dočkala sa mnohých reedícií.

Mary v skutočnosti zomrela v roku 1833 ako 90 ročná v rezervácii Buffalo Creek. Jej život bol naozaj veľmi zaujímavý a o mnohých veciach z jej života sa bližšie dočítate aj na rôznych internetových stránkach. Autorke Erike Jarkovskej trvalo napísanie knihy 9 mesiacov.


© 2019 Lenka Bojnanská/Šufliarska Official
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky